
Maak je klaar voor een unieke, spraakmakend spel voor je iPhone, iPad en iPod touch. Iedereen kent het verhaal van het breken van een glas bij het zingen van enorm hoge tonen. Nu is het tijd om zo'n moment vanaf dichtbij mee te maken op je iOS-device met FunTom of the Opera.
Natuurlijk legt ook in dit spel een tutorial je uit hoe je te werk moet gaan tijdens het spel. In elk level dat je krijgt voorgeschoteld, dien je met je eigen stembanden een geluid te maken met het juiste volume. Welk volume dit is, bepaalt het level. Een balk geeft aan in welk gebied het volume van jouw geluid moet vallen en de muzieknoot geeft aan in hoeverre je hieraan voldoet. Om elk level uit te spelen moet je minimaal drie secondes in het volumegebied geluid maken en het level moet voltooid worden voordat de gordijnen zullen sluiten.
Hoe verder je komt in het spel, hoe moelijker de levels worden. Zo worden de grenzen van het toegestane volume steeds kleiner. Leuke toevoeging aan het spel zijn de verschillende opbjecten in de levels. Je begint natuurlijk met een klassiek wijnglas dat in stukken spat, in verdere levels kom je bijvoorbeeld een bierglas, een theekopje of een Samsung Galaxy Tab tegen. Die laatste is vast en zeker spottend tegenover Samsung bedoeld.
Het is niet aan te raden om dit spel te spelen met de aanwezigheid van veel achtergrondgeluiden. Deze geluiden worden namelijk ook door het spel opgevangen. Ook wanneer je in de woonkamer zit waar meerdere personen aan het praten zijn, kan het soms knap lastig zijn om binnen de volumegrenzen én ook nog eens aan het aantal secondes te komen.
Het is natuurlijk wel aan te raden om dit spel eens met vrienden te spelen en omstebeurt een level uit te spelen. Je zult gegarandeerd veel plezier beleven met de verschillende geluiden die uit ieders mond zullen komen.
FunTom of the Opera is een spel met een unieke gameplay en mooie graphics. Zeker leuk om eens met je vrienden uit te proberen of telkens met een ander mondgeluid een level uit te spelen. Zorg wel dat je in een stille omgeving bent. Achtergrondgeluiden kunnen het spel namelijk behoorlijk beïnvloeden. Geen spel voor onderweg dus. Misschien is dat maar beter ook voordat mensen je voor gek verklaren omdat je tegen je iPhone schreeuwt.