Apple vraagt 1 miljoen dollar voor advertentiecampagne in iAd

iadAdverteerders die via iAd, Apple's eigen advertentienetwerk voor de iPhone, iPod touch en iPad, een campagne willen draaien, moeten hier een bedrag van bijna één miljoen voor betalen, dat zegt The Wall Street Journal. De prijzen van iAd zijn daarmee ongeveer vijf tot tien keer duurder dan op andere mobiele platforms. Wel bereiken adverteerders meer publiek met de iPhone.

In een advertentiecampagne dient er voor elke 'view', dus elke keer als er één advertentie wordt getoond, 1 dollarcent worden betaald. Wanneer iemand op zo'n advertentie klikt, wordt er 2 dollar in rekening gebracht. Op deze manier verdienen Apple en ontwikkelaars geld. 60 Procent gaat naar de ontwikkelaar  van de app waarin de reclame is getoond, de overige 40 procent gaat naar Apple.

De eerste advertenties van iAd zullen vanaf juni dit jaar, als iPhone OS 4 uit is, getoond gaan worden op de iPhone en iPod touch. De iPad volgt later; hier zullen de eerste reclames later dit jaar worden verschijnen.

iOS 12

Bekijk de nieuwste iOS-functies voor iPhone en iPad

Ontdek iOS 12

AppLimited.nl gebruikt cookies om jouw bezoek aan onze website gemakkelijker en aantrekkelijker te maken. Lees meer
Akkoord