Wil je je iPhone of iPad updaten naar de nieuwe versie van iOS maar stuit je daarbij op problemen? Krijg je bijvoorbeed een foutmelding of waarschuwingsbericht? De meeste van deze fouten treden op omdat de computer oudere softwareversies heeft of geen verbinding kan maken met de server.
De onderstaande oplossingen kunnen mogelijk het probleem verhelpen. Volg de stappen in chronologische volgorde uit. Probeer na elke stap opnieuw te updaten.
Om te kunnen updaten, moet je verbonden zijn met het internet. De software-update moet namelijk gedownload worden.
iTunes bijwerken naar de nieuwste versie kan het probleem ook verhelpen.
Wanneer je update vanaf iTunes in Mac OS X of Windows, update het besturingssysteem dan naar de nieuwste versie.
Update vanaf een computer, koppel dan alleen je iPhone of iPad aan je computer en koppel andere apparaten via USB los.
Herstart je iPhone of iPad of herstart je computer als je vanaf je computer via iTunes wilt updaten. Ook iTunes opnieuw opstarten kan helpen.
Helpen de bovenstaande stappen niet? Raadpleeg dan de speciale support-pagina van Apple.