Laad je iPhone niet meer op? Wij kunnen je helpen. Lees hier wat je kunt doen als je problemen hebt met het opladen van je iPhone of iPad.
Controleer allereerst of je de oplader van je iPhone of iPad hebt aangesloten op een werkend stopcontact en of de kabel goed is aangesloten op de adapter en op je iPhone of iPad. Is dat het geval en laad het apparaat nog niet op? Controleer dan de kabel van de oplader op beschadigingen. Breuken in de kabel kunnen de oorzaak zijn waardoor je iOS-apparaat niet meer wilt opladen. Gebruik in dat geval een nieuwe oplader.
Nadat je de iPhone een tijdje hebt gebruikt, kan het zijn dat er vuil in de oplaadpoort terecht is gekomen zoals stof, afkomstig uit je broekzak. Verwijder dit vuil handmatig of ga langs een Apple Store 0m het vuil uit de poorten van je iPhone te laten verwijderen.
Houd de sluimerknop en de thuisknop (iPhone 6s en lager) / volume-omlaag-knop (iPhone7 en later) gedurende ongeveer 10 seconde tegelijkertijd vast. Je iPhone of iPad wordt nu geforceerd opnieuw opgestart. Probeer je iOS-apparaat daarna weer aan te sluiten op de oplader.
Probeer je iPhone of iPad op te laden met een nieuwe of andere oplader.
Helpen de bovenstaande stappen niet? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een probleem aan de hardware of batterij van je iPhone of iPad. Laat je apparaat onderzoeken bij de Apple Store of een erkende serviceprovider en zo nodig repareren.