Kan je een verloren of gestolen iPhone niet vinden via Zoek mijn iPhone, is deze uitschakeld of geeft Zoek mijn iPhone aan dat je apparaat offline is? Wij adviseren je graag wat je nu het beste kunt doen.
Een iPhone is offline in Zoek mijn iPhone als een grijze stip wordt weergegeven. Als het apparaat wel nog recent online is geweest, zie je de tijd waarop het voor het laatst is gelokaliseerd. Als het apparaat meer dan 24 uur offline is geweest, zie je 'Offline'.
Het kan allereerst zijn dat je iPhone (of iPad) geen verbinding heeft met een bekend wifi-netwerk of het mobiele datanetwerk. Wacht en probeer op een later moment opnieuw je iPhone te lokaliseren via Zoek mijn iPhone. Mocht na geruime tijd je iPhone nog steeds offline zijn, dan kan dat de volgende redenen hebben:
In beide gevallen bestaat de kans dat je je iPhone helaas niet meer via Zoek mijn iPhone zal terugvinden. Het is dan van belang om het volgende te doen:
Met de Verloren-modus kun je jouw iPhone of iPad op afstand vergrendelen met een toegangscode en een bericht weergeven op het toegangsscherm van het zoekgeraakte apparaat met daarbij een telefoonnummer. Een eventuele vinder kan je dan bereiken.
Geef het verloren of gestolen apparaat aan bij de plaatselijke politie. Hier heb je mogelijk het serienummer voor nodig die je terug kan vinden op de verpakking of de factuur.
Wis je iPhone via Zoek mijn iPhone door het apparaat te selecteren en op 'Wis iPhone' te klikken. Hiermee kan je voorkomen dat iemand anders toegang krijgt tot de gegevens die op je iPhone staan. Wanneer je het apparaat wist, worden alle gegevens (inclusief de creditcard- en bankpasgegevens) op het apparaat verwijderd zodra deze opnieuw wordt ingeschakeld. Verwijder het apparaat niet uit je Apple ID-account.
Als je op een later moment je iPhone weer terugvindt, kan je een reservekopie terugzetten om alle gegevens weer op je iPhone te zetten.