Wat betekent de melding 'Accessoire niet ondersteund'?

Sluit je je iPhone aan op een apparaat of oplader maar ontvang je de waarschuwing dat de accessoire niet wordt ondersteund of gecertificeerd is? Lees hieronder wat deze melding betekent en wat je kan doen.

Waarom verschijnen deze meldingen? En wat betekenen ze?

De meldingen over de niet-ondersteunde accessoire, kunnen om enkele redenen verschijnen. Het kan zijn dat je iPhone een oplaadpoort heeft die vuil is of beschadigd is. Het kan ook zijn dat de oplader of het apparaat dat je wilt aansluiten defect is, beschadigd of niet door Apple gecertificeerd is. Dat betekent dat de lader of de accessoire niet is ontworpen om aan te sluiten op je iPhone.

Wat te doen bij een niet-ondersteunde accessoire

Als een accessoire niet veilig of gecertificeerd is, is het probleem niet op te lossen. In andere gevallen, kan je jet het volgende gebruiken:

  • Start het iOS-apparaat opnieuw op.
  • Probeer een andere USB-kabel, een andere oplader of een andere accessoire aan te sluiten.

Helpt het bovenstaande niet? Verwijder dan eventueel vuil uit de oplaadpoort aan de onderkant van je iPhone. Zorg er ook voor dat je de nieuwste iOS-versie op je iPhone hebt staan.

iOS 12

Bekijk de nieuwste iOS-functies voor iPhone en iPad

Ontdek iOS 12

AppLimited.nl gebruikt cookies om jouw bezoek aan onze website gemakkelijker en aantrekkelijker te maken. Lees meer
Akkoord