activeringsslot iphoneHeb je net een iPhone overgekocht van iemand anders en verschijnt tijdens het instellen van je nieuwe iPhone een activeringsslot? Wij leggen je uit wat je nu het beste kan doen.

Het activeringsslot is ontworpen voor een iOS-apparaat om het apparaat en de informatie die daarop te vinden is, veilig te houden als een iPhone of iPad zoekraakt of wordt gestolen. Het activeringsslot zorgt er voor dat niemand een iPhone opnieuw kan instellen zonder dat de eigenaar daar toestemming voor heeft gegeven.

Als je het scherm 'Activeringsslot' ziet tijdens het opstarten en instellen van een iPhone, dan is de telefoon nog steeds gekoppeld aan het account van de vorige eigenaar. Je hebt dan in ieder geval de hulp nodig van de vorige eigenaar waarvan je de iPhone hebt gekocht of overgenomen, om de telefoon succesvol te kunnen instellen.

Is de vorige eigenaar in de buurt?

Als het apparaat is gekoppeld aan een account van een vorige eigenaar die nog bij jou in de buurt of bereikbaar is, vraag je hem of haar om zijn of haar Apple ID en wachtwoord in te voeren in het scherm 'Activeringsslot'. Het apparaat wordt van verwijderd uit het Apple ID-account waarna jij verder kan met het instellen van je nieuwe iPhone.

Als de vorige eigenaar niet in de buurt is

Als de vorige eigenaar niet in de buurt is, neem je contact met hem of haar op om te vragen of hij of zij het volgende doet.

  • Hij of zij dient in te loggen op iCloud.com met het Apple ID waaraan de iPhone gekoppeld is. Hij of zij gaat vervolgens naar naar 'Zoek iPhone', klikt op 'Alle apparaten', selecteert het bewuste apparaat en klikt op 'Verwijder uit account'.
  • Hij of zij dient, indien nodig, eerst nog op 'Wis iPhone' te klikken.
  • Tenslotte klikt hij of zij op 'Verwijder uit account'.

Nadat de vorige eigenaar het apparaat uit zijn of haar Apple ID-account heeft verwijderd, schakel je de iPhone uit en weer aan en begin je opnieuw met instellen.